Ko-fi

 Ko-fi

Misschien dat sommigen het wel kennen... Ko-fi... het is een platform voor o.a. creatieve mensen. Je kunt er leuke digitale bestanden vinden om te gebruiken in je eigen projecten. Vele zijn gratis te downloaden of tegen een klein bedrag. Ook kun je er leuke fysieke producten vinden die je normaal misschien op Etsy zou kopen. Ko-fi is echt nog in opkomst en ik denk ook nog lang niet klaar.


Maar wat doe ik persoonlijk nu met Ko-fi, ik heb er al een video over gemaakt op YouTube die zie je hieronder. Ik gebruik Ko-fi vooral om mijn eigen bestanden te plaatsen die ik heb ontworpen. Dat zijn zowel de gratis bestanden als de betaalde bestanden zoals mijn digikits.
Maar ik volg ook bepaalde mensen die creatief bezig zijn, die prachtige kits ontwerpen en gratis bestanden plaatsen. Freebies heten ze en ik ontwerp ze zelf ook. Deze Freebies ontwerp je eigenlijk als bedankje naar de mensen toe die jou volgen.




Maar waarom ben ik dan overgestapt van mijn Etsy store naar Ko-fi? Heel simpel... nou ja eigenlijk is Ko-fi veel simpeler om te gebruiken. Heeft veel meer mogelijkheden en vraagt veel minder aan kosten. Dus al met al een win win situatie voor mij. Plus nu kan ik ook al mijn gratis bestanden voor iedereen beschikbaar maken. Ik plaatste ze altijd op mijn groep op Facebook, Patricia's Inspiratiehoek. Maar ook Facebook weet tegenwoordig raad met allemaal ingewikkelde regels.

Facebook is ook niet meer zo stabiel als dat het was... het is er niet beter op geworden zeg maar. Natuurlijk blijft de groep bestaan...laat ik daar allemaal leuke dingen zien en vooral ook al die leuke dingen die anderen willen delen met ons. Het is gewoon een gezellige groep bij elkaar en daar ben ik heel trots op.

Maar Ko-fi is dus voor mij gewoon alles in 1, scheelt een hoop gedoe en tijd. Ik zie jullie daar... volg mijn Ko-fi home pagina en mis gewoon niets meer. Een Ko-fi account kun je gratis aanmaken en dan kan de pret beginnen. Ga op zoek naar je favoriete creators of YouTubers, grote kans dat ze een Ko-fi account hebben waar ze leuke dingen plaatsen. Ga aan de slag met hun Freebies, daar zijn ze voor gemaakt. 

Mijn Freebies mag je gebruiken voor je eigen projecten en je mag het gemaakte project ook gewoon verkopen. Maak je een video op YouTube en gebruik je daar een Freebies van mij... vermeld het dan even in de video en dan mag je het gewoon gebruiken.
Een Freebies mag je niet verkopen en dat is natuurlijk logisch... het is ook niet nodig...iedereen kan het gratis downloaden. Je hoeft het dus ook niet te kopen!

Mocht je ergens vragen over hebben dan laat het mij gerust weten, ik probeer jullie vragen te beantwoorden. Hoe je zelf een shop op Ko-fi kunt openen? Dat staat op hun website en kun je daar gewoon vinden. 

Wil je mij volgen op Ko-fi? Dat kan... ga naar de link hieronder en bekijk mijn pagina.


Reacties

Populaire posts van deze blog

YouTube video's

We zijn er weer.